vineri, 4 iulie 2014

Lainici

     Lainici e cea mai mare Mănăstire din Oltenia, numărând peste 20 de călugări.
     Ar fi multe de spus despre această Sfântă Mănăstire, care, până acum, mi-a adus numai binecuvântări, dar, ducându-mă foarte des acolo, voi mai povesti despre ea şi cu alte ocazii.
     Ce e foarte important de reţinut? Că, acolo, se află Moaştele Sfântului Cuvios Irodion, care a fost Stareţ al acestei Mănăstiri, între anii 1854-1900, cu mici intermitenţe, şi că, tot în Sfânta Mănăstire Lainici, se află singura copie a Icoanei Maicii Domnului "Grabnic-Ascultătoarea" din România, care a fost adusă, din Sfântul Munte Athos, de la Sfânta Mănăstire Dohiariu, în vara anului 2011.
     Icoana Maicii Domnului "Grabnic-Ascultătoarea", din Lainici, e făcătoare de minuni şi, nu de multe ori, am fost surprins să remarc că, ce i-am cerut Maicii Domnului în faţa acestei Icoane, Măicuţa chiar mi-a dat, chiar dacă mi-a luat mult să realizez că primisem ceea ce cerusem, orbit fiind de egosimul meu.
     Despre vizitele mele în Lainici, care au loc, în mare parte, la sfârşitul săptămânii, când sunt în timpul facultăţii(în vacanţe merg mai des şi stau mai mult de două zile, ca acum, de exemplu), nu pot spune decât un singur lucru cert: de fiecare dată când am plecat din Craiova, eram bolnav de ceva(aveam vreo rană trupească mai profundă, eram zdruncinat emoţional, sufeream de oboseală cronică din cauza orelor prea multe de stat la calculator, eu traducând, din când în când, anime-uri, lucru care e foarte cronofag, eram răcit foarte rău sau mă simţeam, pur şi simplu, rău, fără vreun motiv anume) şi, până când plecam din Mănăstirea Lainici, afecţiunea mea era complet vindecată. Odată, chiar m-am mirat, fiindcă am răcit Vineri spre Sâmbătă, în tren, iar Duminică, înainte de plecarea spre casă, nu mai aveam niciun simptom de răceală.
     Tot în Sfânta Mănăstire Lainici mi-am găsit şi actualul duhovnic, dar nu voi vorbi, aici, despre asta. Va veni şi vremea când îmi voi descrie duhovnicul.
     De data asta, însă, mă voi duce pentru "a-mi încărca bateriile", fiindcă, Marţi, 15 Iulie, voi pleca în Anglia, o ţară în care, după spusele unui călugăr de la Sfânta Mănăstire Essex, care a vizitat Sfânta Mănăstire Lainici vara trecută, rugăciunea merge mai mult forţat, iar eu am concluzionat că, dacă vrei să mergi în Anglia, trebuie să-L ai pe Hristos la tine. Şi, cum altfel, aş putea face acest lucru, dacă nu stând într-o Mănăstire de unde n-am plecat niciodată netămăduit de bolile sufletului şi ale trupului?
     Aşadar, voi sta în Lainici până pe 13 Iulie, lăsându-mi două zile, între 13 şi 15 Iulie, în care să mă pot pregăti pentru plecarea în Anglia, unde voi sta, aproximativ, două luni, adică până pe 6 Septembrie.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu